Web Analytics
More
    Reklāma

    Pirmie iespaidi par jauno MINI Cooper S

    Jaunākie raksti

    Vēl pirms pāris gadiem mana pieredze ar MINI bija aptuveni apaļas nulles apmēros. Protams, biju šos auto redzējis pa televizoru un arī ielās, tomēr pats nebiju ar tiem izbraucis. Pagājušajā gadā viss būtiski izmainījās – guvu iespēju izbraukt ar īpaši jestro MINI John Cooper Works Countryman “ģimenes” auto un pēc dažiem mēnešiem sanāca aizbraukt uz Tukumu pēc smukuma ar mazo MINI John Cooper Works Roadster “čībiņu”. Ar šiem diviem braucieniem bija pietiekami, lai saprastu, ka man simpatizē MINI ideja un kādreiz nākotnē to varu iedomāties kā vienu no maniem auto. Tā kā man vēl nav pulks bērneļu un trīs suņi (ir divi kaķi, bet tie aizņem maz vietas), tad auto praktiskumam nepiegriežu lielu vērību. Pagaidām man ir svarīgi, lai auto ir stilīgs, viegli un ātri braucams, un spēj raisīt pozitīvas emocijas. MINI sakrāj ķekšus visās šajās pozīcijās, tāpēc uzreiz brīdinu, ka esmu MINI fans uz pusslodzi.

    Šī gada sākumā ar interesi apmeklēju jaunā MINI prezentācijas pasākumu Rīgā un nepacietīgi gaidīju iespēju izbraukt ar jauno MINI. Pēc dūšīgi sastrādāta vasaras sākuma un veiksmīgi pārdzīvotiem Jāņu svētkiem, biju gatavs sēsties pie jaunā MINI Cooper S stūres un izlēmu pa fikso aizskriet uz Pušmucovu pie saviem mīļajiem vecākiem uz krūzi tējas. Todien nobraucu aptuveni 600 km un uzskatu, ka ar to ir pietiekami, lai gūtu stabilus pirmos iespaidus par šo auto. Šajā ierakstā ar piedzīvoto padalīšos arī ar jums.

    Reklāma

    Māmiņ, paldies par tēju!
    Māmiņ, paldies par tēju!

    Auto no ārpuses

    Jaunais mini (salīdzinot ar iepriekšējo modeli) ir visās dimensijās paaudzies, tomēr nav zaudējis to smeķi, ko sagaidām no šīs markas auto. Tas nenoliedzami ir tāds pats MINI kā vairāki iepriekšējie modeļi. Jaunajam MINI kopumā ir pieejamas vienpadsmit virsbūves krāsas un testa auto bija koši sarkans (Blazing Red). Tā kā šis auto nav paredzēts nemanāmai “pelēkās pelītes” lomai, tad jo košāks, jo labāks! Jaunais MINI ir piedzīvojis sauju vizuālo uzlabojumu un jau pa gabalu būs redzami jaunie diožu lukturi. MINI Cooper S izpildījumā auto kopumā izskatās tīri agresīvi un burtiski aicina braukt dinamiski.

    Kā jau sagaidāms, MINI bagāžnieks nav milzīgs. Tomēr mēs varam atlocīt aizmugurējos beņķus un iegūsim pietiekami daudz vietas ceļojumu koferiem, lielākiem iepirkumu maisiem vai pāris kaķiem. Starp citu, bagāžniekā var piepacelt grīdas daļu un apakšā būs vieta visādiem uz ceļa nepieciešamiem sīkumiem, piemēram, aptieciņai, ugunsdzēšamajam aparātam un saliekamajam krēsliņam. Kravu pārvadājumu pakalpojumus gan ar šo auto piedāvāt diezin vai būs prāta darbs.

    DSC01848

    Auto no iekšpuses

    MINI parāda, ka arī mazie auto var būt izstrādāti patiešām premium izpildījumā. Protams, par to nākas maksāt (bagātīgi nokomplektētais testa auto maksā 41 140 eiro), tomēr to jūt ik uz soļa. Priekšējie beņķi ne tikai labi izskatās, bet ir arī patiešām ērti pat braucot garākus gabalus. Salona apdarē izmantotie materiāli ir patiešām augstas kvalitātes un tādā auto atrasties ir prieks.

    Saņēmis šo auto, pamēģināju ietrausties tā aizmugurējos beņķos un sapratu, ka tā nebūs īstā vieta, kur es gribētu ilgstošāk atrasties. Lai šī “dzīvojamā platība” paliek Mikinenam un Kipam (tā sauc manus kaķus), bet es labāk dzīvošos auto priekšpusē. Un tur vietas kājām un galvai pietiek gan vadītājam, gan blakusbraucējam. Šis ir izteikts divu braucēju auto.

    Izbraucu no pilsētas, ieslēdzu kruīzkontroli, noņēmu kāju no gāzes pedāļa un gribēju to mierīgi nolikt uz grīdas, tomēr purngals atdūrās pret gāzes pedāļa apakšu. Visas dienas garumā tā arī nespēju iekārtoties pie stūres tā, lai šis pedālis netraucētu. It kā ideja un izpildījums foršs, bet praksē man laikam pārāk garas kājas.

    Starp citu, ar šo auto beidzot pilnībā izmēģināju kā darbojas kruīzkontrole ar bremzēšanas funkciju. Te doma ir sekojoša – auto ietur iestatīto ātrumu un spēj sabremzēties, ja pamana, ka priekšā brauc lēnāks auto. Iesākumā tas bija pavisam bailīgi, taču pārdesmit kilometrus tālāk jau pilnībā uzticējos auto lēmumiem. Bet sajūta ir patiešām interesanta, auto pats sabremzēsies un paātrināsies, ja ceļš priekšā atbrīvosies. Tiesa, atpakaļceļā uz Rīgu atgadījās kaut kāda ķibele un kruīzkontroles sistēma sāka slēgties laukā par to paziņojot ar skaņas signālu un uzrakstu informatīvajā displejā. Pēc brīža to vairāk nevarēju ieslēgt vispār un jācer, ka šis “gļuks” vajā tikai konkrēto testa auto.

    Lai arī MINI raksturīgais apaļais centrālais displejs ir galvenais salona dizaina elements (tagad to apjož visādos toņos mirgojošas gaismiņas), tomēr prieks, ka spidometrs joprojām ir ierastajā vietā – aiz stūres. Es laikam esmu diezgan vecmodīgs, tomēr man patīk, ka galvenais mērinstrumentu panelis ir man priekšā. Prieks, ka arī jaunajā MINI nekur nav pazuduši interesantie vadības slēdži. Pašā viduskonsoles centrā liels un koši sarkans gozējas auto startēšanas slēdzis.

    Jau citos auto man ir iepatikusies HUD (Head-up display) caurspīdīgā informatīvā displeja ideja, tāpēc biju priecīgs šādu ekstru redzēt arī testa auto. MINI gadījumā šis displejs izšļūc no paneļa līdzko iedarbinam auto un to var mazliet pieregulēt, lai ātruma, kruīzkontroles un navigācijas informācija vienmēr būtu acu priekšā.

    Testa auto bija aprīkots ar Harman/Kardon skaņas sistēmu un jāsaka, ka tā bija patiešām laba. Tā kā savu telefonu jau no paša rīta piestiprināju pie stikla (man patīk Waze!), tad uzreiz to sapāroju ar auto, lai varu izmantot brīvroku sistēmu. Man gan neizdevās piedabūt auto skanēt Spotify (panelī rādījās, ka telefonā ieslēgts Spotify, taču skaņas nebija) un ne pārāk stabili darbojās arī MINI mobilā telefona aplikācijā iebūvētā interneta radio funkcija. Ceļā uz Latgali vairākās vietās mobilā interneta pakalpojums aptrūkās un mūzikas klausīšanās nebija iespējama. Interesanti, ka Spotify aplikācija prot labāk tikt galā ar čābīgiem sakariem un ar to varu aizbraukt līdz Latgalei bez problēmām.

    Braukšanas sajūtas

    Ar tiem mazajiem auto vienmēr ir baža par to, ka tajos ir draņķīgi ar sēdēšanu un braukšanu. Jaunajā MINI diviem priekšā sēdošiem vietas ir pietiekami un man kā vadītājam nebija problēmu labi saskatīt apkārt notiekošo. Īpaši pozitīvi vērtējami lielie sānu spoguļi. Konkrētais testa auto bija nokomplektēts ar John Cooper Works ādas sporta stūri tā man ļoti patika. Liela, patīkamas formas un ērti grozāma. Vizuāli izskatās pēc paliela “džoistika” – kreisajā pusē kruīzkontroles pogas, bet labajā telefona, radio un skaļuma regulēšanas pogas. Auto vadās precīzi un viegli un ar to būs ērti pārvietoties kā pilsētas sastrēgumos, tā uz šosejas.

    Jaunā MINI salons ne tikai stilīgs, bet arī ērts
    Jaunā MINI salons ne tikai stilīgs, bet arī ērts

    Zem ātruma pārslēga novietots braukšanas režīmu pārslēgšanas riņķis un izmēģināju visus trīs pieejamos režīmus: sportisko, normālo un “ekonomisko”. Pēdējais auto padara prātīgi mierīgu un mērinstrumentu panelī pat parādās “ietaupītie” kilometri. Tas gan laikam garākiem šosejas gabaliem būs pareizais režīms. Normālais režīms ir gana jestrs, tomēr visa jautrīga sākas Sport režīmā. Auto paliek izteikti asāks, skaļāks un cietāks. Es to pat dēvētu par “kartinga režīmu”, ko var aktivizēt ik pa laikam, tomēr maniem vecajiem kauliem tas bija par cietu un asu. Lai tie jaunie skrien!

    DSC01867

    Tā kā iepriekš ir braukts ar vairākiem BMW markas auto, tad MINI Connected borta dators uzreiz šķita saprotams. Tajā varam tikt pie informācijas par auto, multimediju iespējām un navigācijas. Ja runājam par navigāciju, tad MINI nebija informēts, ka P80 šoseja jau ir pabeigta un brīžiem rādīja, ka braucam pa mežiem.

    Driving Excitement funkcija ir ērtākais veids, kā gūt vairāk prieka, dodoties izbraukumā ar savu MINI. Excitement Analyser, piemēram, novērtē, cik droši vadītāji var uzņemt paātrinājumu un stūrēt automobili un cik plānota var būt ātrumu pārslēgšana un bremzēšana. MINIMALISM Analyser ieraksta braukšanas datus, kas personalizēti palīdzēs vadītājiem uzlabot braukšanas stilu gan izklaidējošā, gan videi draudzīgā veidā. Kamēr fonā darbojas analīze, vadītājs var izvēlēties savam stilam atbilstošu pavadījumu ar Dynamic Music funkciju no 13 ekskluzīvi MINI izveidotiem ierakstiem.

    Attēlā zemāk var redzēt, ka borta dators rāda 9 l/100 km vidējo degvielas patēriņu. Oficiālajā specifikācijā norādīts, ka ar MINI Twin Power Turbo divu litru četrcilindru turbomotoru (141 kW (192 ZS) pie 4,700 – 6,000 apgr./min un 280 Nm pie 1250 apgr./min) aprīkotā MINI Cooper S kombinētais degvielas patēriņš ir 5.7 l/100 km. Pilsētā patēriņam būtu jābūt līdz 7.6 l/100 km. Pēc dienas ar šo auto es secināju, ka viens brauciens uz Latgali izkurinās visu degvielas bāku (44 l) un es tā arī nesapratu cik gliemezīgi ir jābrauc, lai iekļautos specifikācijā norādītajos patēriņa rādītājos. Ja ar šo auto brauc dinamiski, tad jārēķinās, ka tas arī attiecīgi labi mielosies ar degvielu. Testa auto bija aprīkots ar sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu, kas darbojas ātri un precīzi.

    2014-06-25 20.33.10

    Ja mēs runājam par dinamiku, tad ar to viss ir vislabākajā kārtībā. 192 Zs ir jūtami un es negribu apšaubīt arī 6.8 sekunžu paātrinājuma rādītāju līdz 100 km/h. Normālajā un sporta režīmā arī apdzīšanas maneveri būs ātri, droši un labskanīgi. Āha, kas ar skaņu? Sporta režīmā MINI skan patiešām labi un arī normālajā režīmā labi dzirdēsim auto darbību. Ja uz laba ceļa seguma (piemēram, P80 šoseja) smaidīsim par motora rūkoņu (kamēr apniks), tad aptuveni pēc Viļāniem jau sāksim dzirdēt gan riepu skaņu, gan bedres. Ja es savu ikdienu aizvadītu braukājot pa Latgales ceļiem, MINI nebūtu tā labākā izvēle, jo auto uz draņķīgiem ceļiem tomēr ir diezgan ciets un skaļš. Tiklīdz tiekam uz sakarīga ceļa seguma, MINI stūrēt ir prieks. Jāņem gan vērā, ka testa auto bija uzskrūvēti 17 collu riteņi un ar mazāka izmēra apaviem šis auto noteikti būtu braucamāks arī Ludzas ielās.

    Ludzā labāk pārvietoties ar džipu
    Ludzā labāk pārvietoties ar džipu

    Secinājumi

    Jāatzīst, ka man mazi auto ne pārāk patīk un esmu pieradis pie palieliem un labi aprīkotiem auto. No līdzīgiem mazajiem auto pirms gada izbraucu ar Fiat 500 un atklāti sakot biju diezgan vīlies – auto ir pārāk mazs, lēns un neērts. Kārtības labad gan jāsaka, ka konkrētais testa Fiat 500 bija aprīkots ar pavisam knapu dzinēju un ne pārāk bagātīgi nokomplektēts. Savukārt, šis MINI par savu visnotaļ lielo cenu piedāvā patiešām bagātīgu un kvalitatīvu aprīkojumu, atpazīstamu un uzmanību piesaistošu dizainu un Cooper S modelī arī pietiekamu dinamikas un vadāmības apvienojumu. Jaunais MINI ir piedzīvojis uzlabojumus ne tikai dizaina ziņā, bet saņēmis jaunus dzinējus, vadās labāk un ticis pie jaunām tehnoloģijām.

    Vai uz šo auto atskatās? Skatoties kur un skatoties kādos apstākļos. Ja uz šosejas ar lielu troksni aiztraucamies garām, tad atskatīties nāksies, bet pilsētās… atkarīgs no pilsētas. Rīgā MINI jau ir gana izplatīti un visi pie šiem mazajiem auto pieraduši, bet Ludzā bija lielāks garāmgājēju īpatsvars, kas uz šo košo auto atskatījās. Ja Ludzā ceļi būtu labāki, varētu ieslēgt Sporta režīmu un tad piesaistīt vēl lielāku uzmanību.

    Ideālā gadījumā es gribētu savu autoparku papildināt ar kādu mazu un jestru MINI automobili, jo man patiešām patīk šī auto dizains un premium izpildījums. Tomēr uz mūsu ceļiem ikdienas braukšanai Cooper S laikam būtu ne tā labākā izvēle – auto gluži vienkārši ir pārāk ciets un skaļš. Redz, MINI veidotāji savu uzdevumu ir izpildījuši godam, ja pat par spīti šī auto cenai un nepraktiskumam gribas to saukt par savējo. Ir pietiekami daudz konkurentu, kam tas neizdosies nekad.

    Man patika

    • Ikoniskais MINI dizains un Cooper S modeļa “agresivitātes” piešprice
    • Auto ir dinamisks un labi vadāms
    • Bagātīgas komplektācijas iespējas un to premium izpildījuma līmenis

    Man nepatika

    • Uz sliktiem ceļiem auto ir paskaļš un paciets
    • Labi nokomplektēts MINI būs diezgan padārgs prieks

    Jaunā MINI Hatch (F56) bāzes cenas Latvijā

    mini-cenas

    P.S. Par auto sagādāšanu uz testu paldies vēlos pateikt Inchcape BM Auto, kā arī personīgi Diānai un Guntim.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    14 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Els
    29.06.2014 17:18

    Pirmie testi… Jā, atceros…. Sajūsma…. Daudz nejēdzīgas emocijas. Daudz info no bukletiem… Lielas pateicības devējiem. Nekas – pāries. Ar laiku sapratīsi, ka auto tests ir kaut kas cits nevis brauciens pie omas. Ar laiku.. Vēlu veiksmi!

    29.06.2014 17:19
    Reply to  Els

    Nu, nu, kas tad ir pirmo iespaidu raksts? Kad auto iespaidu raksti kļūst testu/apskatu paskatā, tad tie arī tiks attiecīgi saukti.

    els
    29.06.2014 18:25

    Nekreņķējies, Tev vēl daudz pieredzes priekšā…
    Tā testus/pieredzes rakstīja 15 gadus atpakaļ… Bet – sākumam, ņemot vērā nepieredzi, – ir ok

    29.06.2014 19:39
    Reply to  els

    Paldies! Varbūt izklausīsies pēc taisnošanās, bet vēlos mazliet izskaidrot savu vīziju auto rakstu sakarā. Kursorā es gribu rakstīt par automobiļiem un tajos atrodamajām tehnoloģijām un tīri ziņu formātā to jau esam sākuši darīt. Kas attiecas uz garākiem rakstiem, tad arī tādus plānoju turpināt veidot, jo kā savādāk uzkrāt pieredzi, ja ne vien darot.

    Man patīk tehnoloģijas un man patīk auto lietas. Ja ar tehnoloģijām es aktīvi nodarbojos jau pēdējos 10 gadus un to darot ir iekrāta pietiekami liela zināšanu bagāža, tad auto sāku “testēt” relatīvi nesen un vēl daudz darba priekšā, lai šos iespaidu rakstus varētu saukt par testiem vai apskatiem. Bet viss tas būs, tas ir tikai laika jautājums. Līdz tam šie raksti būs kā izteikti subjektīvs pirmo iespaidu apkopojums. Un es būšu pateicīgs, ja arī jūs kā komentētāji pie tiem iesaistīsieties argumentētās diskusijās.

    edgku
    29.06.2014 21:53
    Reply to  els

    Jautājums – kas tu tāds esi, lai varētu šādi paziņot :) 15 gadus atpakaļ :)

    Dainis
    29.06.2014 18:25

    Neņem ļaunā, bet neesi autožurnālists, ieteiktu turpmāk nerakstīt par lietām kur Tev nav īsti saprašanas. Turpini rakstīt par IT lietām un gadžetiem kas Tev padodas, bet auto atstāj citiem viedajiem prātiem. Lai katrs nodarbojas ar to, ko patiešām māk vislabāk :)

    29.06.2014 19:43
    Reply to  Dainis

    Paldies par komentāru! Es arī nekur neesmu minējis, ka esmu auto žurnālists. Tomēr man ir interese par visa veida motorizētajiem līdzekļiem un es plānoju turpināt uzkrāt zināšanas gan par pašiem produktiem, gan piešaut roku to aprakstīšanā. Ja šie raksti vēl nav vēlamajā līmenī, tad droši var iet ar līkumu :)

    Rob41x
    29.06.2014 19:37

    Nafig bija jāraksta šeit par auto?! Vēl vien boot.lv mums nav vajadzīgs! …esmu vīlies…

    29.06.2014 19:44
    Reply to  Rob41x

    Es saku, ka ir jāraksta un par šo tēmu raksti būs arī turpmāk.

    Gints Weber
    30.06.2014 17:18

    Visi tādi klarksoni ka bail. Normāls apraksts, man patika.

    KKTK
    30.06.2014 22:53

    Nu baigais mikimausu auto :) Nez kā tā īsā bāze ziemā un risēs uzvedās…

    Aleksejs Božinskis
    12.10.2014 23:05

    Es arī par MINI maz ko zināju. Bet neliels testa brauciens ar Cooper S modifikāciju bija WOW! Automātiskā kārba ar dāžadiem režīmiem piedāvā noskaņojumam piemērotu braukšanas stilu. Superīgs pilsētas auto. Esmu par Cooper S sajūsmā.
    P.S: ieteikums piestrādāt pie valodas:
    patiešām premium
    patiešām ērti
    patiešām augstas kvalitātes
    patiešām interesanta
    patiešām laba
    patiešām labi
    patiešām bagātīgu
    patiešām patīk
    Lasīju rakstu un vienkārši nespēju nepamanīt tik biežu “patiešām” ietošanu.

    13.10.2014 12:03

    Patiešām laba norāde. Centīšos turēt tīru savu valodiņu! :)

    Art is
    13.12.2016 04:50

    Vadās labāk salīdzinājumā ar ko? Ja jau nav braukts ar Mini Cooperpirms tam.

    Reklāma