Web Analytics
More
    Reklāma

    “Pieejamais” Tesla Model 3 maksās 35 000 dolārus un būs nopērkams jau 2017. gadā

    Jaunākie raksti

    Šodien Tesla Motors vadītājs Elons Masks auto medijam Auto Express atklāja informāciju par gaidāmo Tesla Model 3, kas veidots kā cenas ziņā pieejams elektromobilis un tiešs konkurents Audi A4, BMW 3. sērijai un Mercedes-Benz C klases automobiļiem. Sagaidāms, ka šis auto maksās sākot no 35 000 ASV dolāru, oficiāli tiks prezentēts 2016. gadā un pārdošanā nonāks 2017. gadā. Auto Express spekulē, ka Eiropā bāzes komplektācijas gadījumā cena varētu būt tuvāka 40 000 eiro. Iespējams, tas būs tavs nākamais auto!

    Tesla Model 3 būs par 20% mazāks nekā šobrīd nopērkamais Model S un ar vienu uzlādi spēs nobraukt vismaz 300 kilometrus. Tas, protams, ir teorētiskais maksimums un reāli uz ceļa visdrīzāk varēsim nostūrēt vien 200-250 km ar vienu uzlādi. Ja ikdienas braucieni nav gari un auto uzlādējam katru nakti, tā nebūt nav problēma. Tesla Model 3 akumulatori tiks ražoti Tesla bateriju mega rūpnīcā, kas gan vēl nav uzbūvēta. Lai arī vizuāli auto būs līdzīgs Model S, tomēr tā vaibsti kļūs vēl izteiktāki.

    Pirmais Tesla Motors radītais un pircējamais auto bija Tesla Roadster sporta elektromobilis, kas maksāja daudz (sākot no 84 000 eiro) un bija pieejams vien dažu tūkstošu lielā metienā. Kā nākamais nāca Tesla Model S sedans, kas ir saņēmis mazāku cenas zīmi un iemantojis visnotaļ lielu interesi. Šogad Tesla Motors plāno visā pasaulē pārdot 35 000 Model S automobiļus un pagājušā gada novembrī pat bija populārākais jaunais auto Norvēģijā. Nākamgad pārdošanā nonāks pirmais Tesla veidotais krosovers – Tesla Model X un pēc tā rindā stājas Tesla Model 3, kam ir jākļūst par Tesla auto, kas tiks pārdots patiešām iespaidīgos daudzumos. Vismaz Tesla Motors uz to cer.

    Sākotnēji Elons gribējis jauno Tesla auto nosaukt par Model E, jo tas labi iederētos starp Model S un Model X, tomēr Model E preču zīme pieder Ford un šis auto ražotājs solījis Tesla Motors iesūdzēt tiesā, ja šie sadomātu izmantot Model E nosaukumu savam produktam. Tāpēc nācās izvēlēties krietni pieticīgāku nosaukumu.

    tesla-model-e-rear
    Auto Express rīcībā nonākušie (potenciālie) Tesla Model 3 attēli
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    16 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    GundarsBarons
    16.07.2014 21:40

    Malači! Lai viņiem izdodas. Pamazām pārņem pārliecība, ka kaut kas beidzot sāk kustēties iekšdedzes dzinēju pārņemtajā autopasaulē. Citādi tie elektromobīļi līdz šim tādā pabērna lūdzēja lomā vien izskatījās visu laiku.

    Mārtiņš Mičulis
    16.07.2014 22:50

    Labais. Tik jāpiemin, ka Tesla oficiāli apstiprina tajā rakstā minēto – izņemot bildes, tās gan esot AutoExpress pašu radīts “mockups”.

    Elmo
    17.07.2014 09:22

    Iesaiņojiet man lūdzu pārīti, bet tikai par amerikāņu naudiņām! 40000 eināru jau arī ar līzingu būs paceļams tikai bagātniekiem.

    17.07.2014 11:32

    Ja tā padomā, kāpēc elektroauto tik dārgi? Tik dārgi tie mazie matoriņi? Tur iekšā galu galā nav visi tie mēsli, kas ir iekšdedzes dzinēju mašīnās! To lielo cenu uzliek pati ideja?

    17.07.2014 11:48
    Reply to  mankulito

    Tam ir vairāki būtiski iemesli. Iesākumam, litija jonu tipa baterijas vajag lielas un tās izmaksā dārgi. Diezgan reti pieejami ir arī elektromotoriem nepieciešamie magnēti.

    Tomēr lielāka problēma gan ir relatīvi mazais pieprasījums pēc šādiem auto (vidēji pasaulē elektromobiļi ir tikai 1% no dūmojošajiem sugas brāļiem), kas liedz tos ražot izdevīgi (economy of scale). Tesla šobrīd tieši to arī mēģina darīt – raisa interesi ar dārgiem, bet foršiem elektromobiļiem un tuvojas patiešām lielos apjomos ražotajam Model 3. Noteikti noderēs tā bateriju megarūpnīca, ko Tesla plāno būvēt, lai spētu pati kontrolēt svarīgāko šādu auto komponenti.

    Tātad, laika gaitā elektromobiļi būs lētāki par šobrīd tik pierastajiem iekšdedzes dzinēju aparātiem.

    Krotow
    17.07.2014 14:52

    Cena šim modelim ir jau ļoti adekvāta. Citāti kā showstoppera faktori elektro auto masveida izplatībais paliek publiskās uzlādes infrastruktūras trūkums, kā arī pašu akumulatoru ietilpība un uzlādes ātrums. Klusa cerība uz to, ka vēl pēc dažiem gadiem izdosies atrisināt akumulatoru ietilpības un uzlādes tehnisko pusi – lai akumulatorus par 80%, ar kuriem ziemas laikā ar visu apsildi un gaismām varētu noripot vismaz 300 km, varētu uzlādēt parastajos bendzīntankos a la Statoil 5-10 min laikā. Protams, ka tas daudz kur prasīs arī elektrotīklu pārbūvi un kabeļu vietā būs jāsavelk KABEĻI (vai arī vairāk augstsprieguma kabeļu un apakšstaciju). Un protams, baterijām kaut kādā konstrukcijas līmenī jābūt aizvietojamām, lai nav tā, ka katram auto modelim ir sava baterija, citādi beidzoties baterijas resursam, auto varam izmest.

    Mārtiņš Mičulis
    01.08.2014 14:59
    Reply to  Krotow

    Ar elektroauto ienākšanu diezgan krasi mainās arī paradumi – auto, kas bija iekšdedzes = mājās uzpildīt nevar, gandrīz neviens normāls cilvēks. Elektroauto, tas ir kas cits – gandrīz lielākā daļa to varēs izdarīt ja ne savās mājās, garažā, tad diennakts autostāvvietā, vai pie darba. Tādi “statoil” būs vajadzīgi tikai un vienīgi starppilsētu braucējiem un ceļotājiem. ;) Ar visu šo – “tankštelles” nozīme samazinas .. Statoil pieeja jaunā ir gudra, pabarot cilvēkus, kas devušies ceļā, un “uzpilde” šķiet gandrīz kā sekundāra. Tāds Statoil jebkurā brī’dī saliek uzlādes, un turpina pildīt funkciju, ir degviela vai elektro… whatever, ka tik laba paika un WC. ;)

    Krotow
    04.08.2014 11:24

    To arī domāju – “tankštelle” nemirs, tā transformēsies par “elektroštelli”. Praksē uzlādēt auto mājās arī normāli var tikai tie, kuri dzīvo privātmājās vai jaunajos projektos, kur mājai ir sava nodalīta un apsargāta stāvvieta, kurā var uzstādīt lādēšanas ierīces. PSRS laika paneļmāju iedzīvotājiem, kuri mūsu pilsētās veido ļoti lielu braucēju daļu, šis joks neies cauri: nav jēga vilkt lādējamo vadu ārā pa logu (elektrības zudumi garā vadā, klimats, elektrotrieciena draudi, vandālisms, estētika u.c.), savukārt uzstādot dažas lādēšanas ierīces māju tuvumā, situācija neuzlabosies, jo 1. visiem nepietiks, pat nav jāskaidro, kāpēc, 2. – vandālisms un elektrības zagšana (Latvijas pilsētas diemžēl joprojām ir pitekantropu paradīze). Tāpēc kamēr zināmas iedzīvotāju daļas attieksme pret transportu un vides kvalitāti paliks esošā, auto nāksies lādēt vai nu privātajā garāžā vai tankštellē. Tāpēc ātrās lādēšanas iespēja tankštellē ir must have.

    Artis Abols
    17.07.2014 13:14

    Vismaz Eiropā tiem vēl arvien ir nepieciešams neadekvāts valsts atbalsts infrastruktūras un iegādes ziņā.

    Latvijā tāda elektro mobīļa lietošanu traucē aukstais klimats. Nu nebūs ziemā nekādas aršanas, ja tas auto visu nakti pie -15 būs stāvējis uz ielas. Tur kā minimums vajag apsildītu garāžu darbā un mājās. Ieteicams arī veikalā, jo kamēr “izskrien” kādu lielo iepirkšanās centru kaut vai tikai pēc piena, paiet pusotra stunda un tā bundža ātri izsalst.

    Tas, ka akumulatori paši sevi piesilda darbība ir OK, bet dīkstāvē piesildīšana arī šo to izmaksā.

    aigi
    17.07.2014 16:18
    Reply to  Artis Abols

    Nav tik traki, aizbrauc uz Oslo, tur 24/7 365 Teslas stāv uz ielām. Un to tur ir ĻOTI daudz. Vesela jūra ir apskatu un rakstu par Teslu ziemu un atzinums ir, ka aku nezaudē savu jaudu aukstumā. Paurķējies krievu saitos tur ir viens video apskats- dialogs ar AvtoRevju (ja nemaldos) redaktoru un Teslas īpašnieku. Domāju, ka pat 40t€ ir ļoti adekvāta cena par luksus – sporta klases auto. Ideāls auto jauda+priekšzīmīga apdare un kvalitāte.

    17.07.2014 16:24
    Reply to  aigi

    Jārēķinās gan, ka 40 000 eiro ir par bāzes modeli, ko noteikti gribēsim nokomplektēt ar lielāku akumulatoru un papildus ekstrām. Rezultātā cena pakāpsies līdz kādiem 60-70 tūkstošiem eiro un tas jau ir gana sālīti.

    aigi
    17.07.2014 16:41

    nosacīti, jo S ir ļoti labi aprīkota. Domāju, ka 3. arī nebūs gluži plika bundža. Ja paņemam 5. sēriju vai A6, tad domāju, ka Tesla būs labāk aprīkota. Protams, vēl var piešaut pāris tūktošus klāt, bet tā parasti notike arī ar parastajiem auto, ka gluži jau bāzi neviens nepērk, izņemot nomas auto vai takšus.

    17.07.2014 17:01
    Reply to  aigi

    Pamēģināju Lielbritānijas Tesla lapā sakomplektēt normālu Tesla Model S (85 kWh) modeli un man kopā sanāca ap 80k eiro. Jācer, ka Model 3 būs lētāks, jo summa nebūt nav maza.

    Mārtiņš Mičulis
    01.08.2014 15:04

    Labāk mēģini OTHER pie valsts likt, EU Other, nevis ko konkrētu.. vai atstāj Zviedriju, NL, vai DE… tomēr, Anglijai ir stūre otrā pusē ;) Bet tas tā.
    Model 3, manuprāt, tādā līmenī nopakots, kā tu tur sapakoji, gan jau maksās savus 40k EUR, kā tev Model S 80k. Attiecīgi. Model S tomēr ir kā Lux Sedans, Model X cenu sola tādu pašu vai pat mazāku. tad Model 3 – loģiski, ir un būs lētāka, uz pusi. Tāka… 28-35..40k EUR un Model3 Tavs ;)
    Ap to laiku jau būs Supercharger arī Latvijā.

    Ja jau tagad pat Slovēnijā ir viens, … tā Teslas tendence uz attīstību ir tik strauja – ka mana priekšnojauta par “Supercharge Latvijā” no 2-3gadiem sāk vairāk izskatīties kā 1-2gadiem. ;) Redzēsim.

    03.08.2014 18:17

    Uzmetu aci Supercharger kartēm un tur pagaidām redzams, ka uzlādes stacijas aktīvi tiek uzstādītas Eiropas rietumu pusē un daļā Skandināvijas. Līdz 2015. gadam nav plānos atvērt nevienu pašu staciju Somijā, Baltijas valstīs, Polijā, Slovākijā, Čehijā un Ungārijā. Visa šī Eiropas puse šķiet pilnībā tukša. Tesla nejūt, ka ir pietiekams skaits elektro-jūsmiņu?

    Mārtiņš Mičulis
    03.08.2014 19:31

    Supercharge, cik esmu dzirdējis, liek tajos reģionos, kur ir vismaz 100 Teslas. Igaunija ir krietni tuvāk šim ciparam, nekā LV. Labā ziņa – nekurienes vidū neliks vienkārši vienu Supercharge. Ja Igauņi sapirks šogad apm 30-50 Teslas, pēc gada, iespējams būs jau 100 – Attiecīgi, tad arī būtu “tīkla” dēļ uzlikt ar SC punktus arī LV un LT un PL … un izveidojas savienojums ar centrālo un rietumEiropu = labs gājiens = liels virsraksts – VISA Eiropa ir “savienota” ;) Utt. Tad jau manīs.

    Reklāma