Web Analytics
More
    Reklāma

    ASV investors iegādājas Latvijā radīto jautājumu un atbilžu sociālo tīklu Ask.fm

    Jaunākie raksti

    Latvijā radītā jautājumu un atbilžu sociālā tīkla Ask.fm dalībnieki savas uzņēmuma daļas par neatklātu naudas summu ir pārdevuši starptautiskajam digitālo mediju uzņēmumam IAC, kam pieder tādi populāri tīmekļa servisi un aplikācijas kā Vimeo, About.com, Ask.com, CollegeHumor, Match.com, Tinder un OkCupid. IAC izplatītais paziņojums vēsta, ka Ask.fm dibinātāji pametīs uzņēmumu.

    Firmas.lv izvietotā informācija liecina, ka 14. augustā notikusi SIA “Ask.fm” dalībnieku maiņa un par 60% Ask.fm īpašnieku kļuvis Nīderlandē reģistrēts uzņēmums IAC Search Europe B.V., kas pieder ASV digitālo mediju uzņēmumam IAC. Nozare.lv vēsta, ka Ask.fm īpašnieki līdz šim bija Oskars Liepiņš, Marks Terebins, Iļja Terebins, Valērijs Vešņakovs, Klāvs Sinka un investīciju aģentūra RubyLight Technology Limited (tai pieder arī One.lt un Odnoklassniki.ru). SIA “Ask.fm” 2013. gada apgrozījums bija 9 149 663 eiro, kas ir 3,15 reizes vairāk nekā 2012. gadā (apgrozījums bijis 2 903 856 eiro). Sociālajam tīklam pamatīga izaugsme vērojama arī peļņas rādītājos – pērn tas spējis nopelnīt 3 031 670 eiro, kas ir par 2,92 reizēm vairāk nekā 2012. gadā, kad peļņa bija 1 037 410 eiro apmērā. Kopumā šis Ask.fm ir otrais gads, kad uzrādīta peļņa.

    Reklāma

    IAC saskata Ask.fm kā pasaulē lielāko jautājumu un atbilžu sociālo tīklu, ko ik mēnesi visā pasaulē izmanto 180 miljoni cilvēku. Ask.fm tika radīts pirms četriem gadiem un tagad darbojas vairāk nekā 150 pasaules valstīs, pie tam vislielākais lietotāju skaits nāk no ASV. Katru minūti servisā tiek uzdoti 20 000 jautājumu un aptuveni 45% servisa lietotāju no mobilajām ierīcēm tajā piesakās katru dienu. Ask.fm mobilās aplikācijas ir lejupielādētas vairāk nekā 40 miljonus reižu.

    2014-08-15_0745
    Ask.fm sociālajā tīklā uzdotie jautājumi

    Jaunais Ask.fm īpašnieks plāno servisā ieguldīt miljonus un uzlabot tā drošību. Ask.fm pēdējo gadu laikā ir ieguvis nelāgu slavu tā lietotāju pašnāvību dēļ. Servisā ir iespējams uzdot anonīmus jautājumus un daļa servisa lietotāju to izmanto, lai apceltu citus cilvēkus uzdodot nepiedienīgus vai pat rupjus jautājumus. Pēc vairākām servisā uzdoto jautājumu izraisītām pašnāvībām un dažādu uzņēmumu un valstu amatpersonu aicinājumiem boikotēt Ask.fm, servisā ļoti nopietni pārstrādāta drošības politika un komanda ātrāk apstrādājusi jautājumus. Tāpat Ask.fm izveidojis speciālu sadaļu, kurā izglīto lietotājus par drošu interneta izmantošanu. Tādējādi Ask.com īpašnieka vēlme iegādāties Ask.fm ir saprotama, jo sociālā tīkla nedienas apdraud arī pašu rīcībā esošu zīmolu.

    AvotsIAC
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    7 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Koklavz
    15.08.2014 09:36

    Ja kaut vienreiz dzīvē latviešiem ir kaut kas ievērojams- tas jāpārdod. Es nekad vairs uz Ask.fm neraudzīšos tā pat, kā agrāk. Tas bija latviešu veidots portāls un tā tam vajadzēja palikt. JA runa iet par naudu… To varēja nopelnīt arī nepārdodot uzņēmumu.
    Reklāmu ievietošana; jaunas fīčas, ko pirks lietotāji u.t.t. varēja izdomāt kā, ja vajadzēja naudu.

    Žēl, ka tas viss naudas pēc. ;/ vēlāk nāksies kost pirkstos. :(

    15.08.2014 09:42
    Reply to  Koklavz

    Neesmu stāvējis klāt pie Ask.fm radīšanas un vadīšanas, bet man ir radusies sajūta, ka projekta autoriem varētu būt pieriebušās ar servisu saistītās problēmas un tā sliktā reputācija. Bez tam, lai to labotu, būtu nepieciešami ievērojami finansiālie līdzekļi, kuri būtu jāiemaina pret savām daļām uzņēmumā. Izeja pārdodot uzņēmumu kamēr tas ir vērtīgs nav slikta un to nevajadzētu nosodīt. Protams, interesanti vai autori nāks klajā ar jaunām idejām un projektiem. Es to gribētu pieredzēt.

    Rūdolfs Putniņš
    15.08.2014 10:20

    Esmu dzirdējis dažādus iemeslus, kāpēc šis darījums varēja notikt, bet nu… Ne mēs izveidojuši portālu, ne mums kādu pelt par tā pārdošanu. Ask.fm tāpat būs birojs LV un tur strādās latvieši.

    15.08.2014 10:22

    Nu, pastāsti, pastāsti par kādiem iemesliem klīst baumas? :)

    Rūdolfs Putniņš
    15.08.2014 10:59

    Nedomāju, ka kādam no manām versijām kaut kas kļūs skaidrāks. Kad būšu kaut ko rakstāmu uzzinājis, tad arī par to uzzināsiet!

    15.08.2014 11:53
    Reply to  Koklavz

    Es arī būtu pārdevis. Sens ekonomikas likums vēsta, ka vieglāk ir pārdot slaucamu govi, nevis zvaigzni vai vecu suni. Zvaigznes posmu viņi jau izgāja, bet veca suņa sagaidīšana ir pagalam nevēlama.

    Ja 2013.gadā viņi nopelnīja 3 ļimonus, tad šogad varēja pārdot par minimums 30. Ja viņi 2014. gadā vairs nenopelnītu 3 reizes vairāk nekā gadu iepriekš (kas arī nešķiet diezko reāli), tad pārdotu varbūt arī dārgāk, bet pircēju jau atrast būtu ievērojami grūtāk, jo izaugsme vairs neiet augšup ar tikpat strauju līkni. T.i. pārdošanai bija ļoti piemērots brīdis.

    Vai džeki investēs jaunā projektā- lai paliek viņu pašu ziņā. Bet fakts ir viens- turpmāko dzīvi viņi var atļauties vairāk nestrādāt. Un pasaki vēl, ka Tu tādu iespēju laistu garām :D

    Imants Imants
    15.08.2014 11:17

    Nu, pārdeva un pārdeva. Varbūt puiši izgudros kaut ko labāku un vērtīgāku. Galu galā, ja jau visvairāk Ask.fm lieto amerikāņi, lai tad paši arī nodarbojas ar savu damaģēto lietotāju moderēšanu. Citādi jau bija nonācis līdz absurdam – lietotājs pats sev raksta naidīgus un pazemojošus tekstus un izdara pašnāvību, bet vainīgs nez kāpēc ir portāls.

    Reklāma