Reiz sensenos laikos (2012. gadā) Tesla Motors paziņoja, ka tiek projektēts jauns elektroauto un šoreiz tas būs apvidus auto (SUV) ar nosaukumu Model X. Pasaule aiz sajūsmas noelsās (kopš mazliet izbraucu ar Tesla Model S, viegli elšu arī es pats) un sāka gaidīt 2013. gadu, kad šim auto bija jānonāk pārdošanā.
Pienāca 2014. gads un Model X joprojām bija nesasniedzams sapnis, jo Tesla visas savas pūles velta Model S ražošanai, ko cilvēki pērk kā traki. Model X laišana pārdošanā tika atlikta uz 2015. gada “sākumu” un arī šo solījumu uzņēmums nespēj turēt.
Svaigi izplatītajā paziņojumā uzņēmums norāda, ka Model X varam necerēt saņemt līdz 2015. gada 3. ceturksnim, tātad, ne agrāk kā jūlijā. Meh. Tesla Motors izpilddirektors Elons Masks sacīja, “Ir vienkārši uzbūvēt vienu produktu, taču ar to nepietiek. Mums ir jāuzbūvē vairāki auto, lai varam laicīgi atklāt problēmas un tās atrisināt pirms jauno auto laižam ražošanā. Mēs nevaram izlaist auto, kas nespēs pilnībā apmierināt tā pircējus”.
Šobrīd nav informācijas par sagaidāmo Model X cenu, taču šobrīd auto var rezervēt iemaksājot 5000 ASV dolāru rezervācijas maksu.
Tesla Motors pēdējā gada laikā ir ļoti aizņemts uzņēmums. Pavisam nesen tika prezentēta ar jaunām drošības sistēmām aprīkota pilnpiedziņas Model S versija un uzņēmums sadarbībā ar Panasonic uzsācis akumulatoru bateriju ražotnes būvniecību. Šī gada trešajā ceturksnī Tesla pārdeva 7785 Model S automobiļus un paredzams, ka šis gads tiks noslēgts ar 35000 saražotiem Model S auto.
Liels prieks, ka tradicionālās benzīna kapsētas šis uzņēmums satraucis ir. Vairāki tagad sasolījuši, ka strādā pie elektroauto, bet Tesla ir gadus 5 priekšā.
Es jau vartu iedomāties, kā pagara auguma pasažieri ap aizmugurējām durvīm dauza savas galvas! Stāvvietās ar nebūs diezko praktiski!
Tur viss ir ok – garāža, standarta – ieiet: http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/0b/4b/2d/0b4b2d1bfc88b5cff82677b927fb8971.jpg
Un pats Elons nav nekāds maziņais, un ja viņš var iestāties šādi (attēlā) tad tur arī viss ir OK: http://image.motortrend.com/f/roadtests/alternative/1202_tesla_model_x_prototype_ride/40161339/elon-musk-is-standing-inside-the-backseat-of-tesla-model-x.jpg
Par parkingu, vieta nepieciešama pat mazāka nekā parasto durvju ataisīšanai = ja cilvēks var iestāties starp Model X un otru auto, tad falcon wing doors var atvērties. Tur tas atvēršanās princips ir ne tik vienkārš – skat.attēlu:
http://theawesomer.com/photos/2012/02/021012_tesla_model_x_suv_2.jpg